Zoeken in deze blog

zondag 21 mei 2017

Ontwerpen [2]

Alle ontwerpblaadjes en berekeningen, lijsten en andere belangrijke ontwerp zaken heb ik verhuisd van de tafel naar een deur. Nu gaan we verder op de computer.
Nadat ik mezelf heb leren werken met SketchUp, wordt het ontwerp steeds duidelijker.

Voor Robin wordt het nu ook steeds duidelijker hoe het huis er gaat uitzien. Ik heb de meeste dingen nu nog als blokken getekend, om een idee te krijgen van de ruimte. Veel van het interieur zal ik niet helemaal tot in detail met de computer uitwerken, omdat ik dat te veel tijd vind kosten.

links speelzolder, rechts slaapzolder


Het inpassen van de ramen is best een uitdaging omdat ik ook moet kijken waar bepaalde meubels op de speelzolder komen te staan. Die wil je natuurlijk niet voor het raam hebben, dus een hoop puzzelen.
Het is een afweging tussen veel ramen, meer licht, maar ook meer warmte via zonlicht, en anderzijds minder ramen, minder zonnewarmte, meer plek aan de muur voor planken of muziekinstrumenten e.d.

Omdat we al ramen hebben, zijn we gebonden aan de maten daarvan. Aan de andere kant is dat ook wel weer makkelijk. Ik dacht eerst dat we te weinig ramen hadden, maar vraag me nu serieus af of we alle ramen wel moeten gebruiken. Ook leken ze niet zo groot, maar ze zijn toch eigenlijk best groot!

bezig met ramen inpassen
Voor bij de bedden wil ik nog wat kleine raampjes en voor de wc misschien ook. Maar weer op zoek dan...
Ik zou graag al beginnen met het bouwen van het frame, maar daar moet ik toch eerst de plaats van de ramen voor weten.
Voor de reling van de speelzolder zullen we de zijkanten van de ledikanten gebruiken waar de meiden nu in slapen. Die krijgen straks een 1-persoons bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten