Zoeken in deze blog

donderdag 11 mei 2017

De trailer is er!

Afgelopen dinsdagochtend was ik net mijn bed uit toen de telefoon ging. Aan de andere kant van de lijn de boer waar we de trailer kunnen neerzetten tot we een bouwplek hebben. Er is hier een dieplader... Grote verwarring, want we zouden bericht krijgen wanneer het transportbedrijf hem zou leveren. Toch maar even een foto gevraagd, voor de zekerheid, of het wel de goede was.


Even later kwam de foto in de mail. Het was inderdaad de juiste dieplader (de bovenste is van ons) en het volgende punt was dat de chauffeur geen Duits, Engels of Nederlands sprak, alleen Pools. De trailer komt namelijk uit Duitsland, vlakbij de grens van Polen. De boer probeerde met handen en voeten duidelijk te maken dat hij geen platen had of een kraan om de dieplader eraf te krijgen...
Ondertussen belde ik met de leverancier, die me vertelde dat ze me straks wilde mailen over de aankomst van de trailer, die zou de dag erna komen. Waarop ze al even verbaasd reageerde toen ik vertelde dat hij er al was. Ze had me niet verteld dat we de dieplader er zelf moesten af halen. Tja, dat werkt altijd zo. De meeste klanten zijn boeren, die zelf wel de spullen daarvoor hebben. Oei, dacht ik, wat nu? Hoe krijgen we platen om dat ding eraf te rijden? Ik weet niet zo 1-2-3 iemand die die heeft liggen in de buurt.
Weer heb ik contact opgenomen met de boer, ditmaal met de boerin in gesprek, omdat de boer bezig was met de tractor de dieplader er af te halen. Want de chauffeur had toch platen bij zich, en uiteindelijk had de boer toch duidelijk weten te maken dat hij die nodig had.
Wij hadden alles graag gefotografeerd of gefilmd, maar helaas liep dat anders. Snel gingen wij met ons gezin op weg met de bakfiets, om 20 min later te arriveren bij de trailer. De chauffeur stond er nog, maar onze dieplader was niet te zien. We reden verder het erf op, om het verhaal van de boer te horen, die net klaar was en in het zonnetje een kopje koffie zat te drinken. Hij had met de tractor de dieplader er voorzichtig afgetrokken (beetje spannend bij het middenpunt omdat dit zo laag lag) en hem recht eraf gereden. Gelukt! Het was een heel verhaal en erg leuk om de details te horen, jammer dat we er niet bij konden zijn.
De dieplader stond in een stukje bos op ons te wachten en we gingen na de koffie kijken, want we waren toch wel erg benieuwd. Juda riep gelijk JA! toen hij de trailer zag. Hij had op de fiets verteld dat hij over heel veel trailers had gedroomd :D
ik vind hem best groot lijken


Daar komt de deur... de keuken, composttoilet en douche, zo de trappen... ik zag het gelijk al voor me. Daar gaan jullie slapen, Juda. Waarop hij terecht antwoordde dat dat toch niet kon, tussen de wielen, daar zat een gat! Nee, daar moet eerst nog een vloer in.
trotse eigenaar

picknicken 

lekker klauteren en bekijken


Nu nog een plekje vinden - liefst een stukje schuur - waar we kunnen gaan bouwen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten